REGULAMIN
ZEN CLINIC

§ 1
Regulamin

1. Regulamin niniejszy określa zakres oraz zasady korzystania z usług w zakresie zajęć sportowych m.in. pilatesu także z użyciem reformerów i sprzętów oraz urządzeń podobnych, barre, treningu siłowego, trening EMS (dalej: Usługi albo Zajęcia) świadczonych przez ZEN CLINIC, ich przebieg oraz miejsce wykonania, warunki i zasady rezerwowania wizyt, zasady i terminy płatności, bonów upominkowych (voucherów) oraz tryb postępowań reklamacyjnych, a także regulacje porządkowe.
2. Niniejszy regulamin nie dotyczy usług kosmetologicznych ani kosmetycznych w lokalu siedziby ZEN CLINIC, poza par.13 i 14. Zasady korzystania z tych usług regulują zasady odrębne określone przez osoby je świadczące.
3. Skorzystanie z dowolnej usługi ZEN CLINIC oraz bonów upominkowych (voucherów) jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu.

§ 2
Postanowienia ogólne

1. Właścicielem ZEN CLINIC jest Joanna Szadkowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą (nazwą) Joanna Szadkowska, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod NIP: 9552356231.
2. Na potrzeby regulaminu, ZEN CLINIC podaje dane kontaktowe:
● adres – ul. Królowej Jadwigi 47/9, 70-261 Szczecin;
● adres poczty elektronicznej – biuro@zenszczecin.pl;
● numer telefonu – +48 504 553 049;
3. Każdy klient ma prawo i obowiązek zapoznania się z regulaminem, który dostępny jest w lokalu siedziby ZEN CLINIC oraz na stronie internetowej: https://zenszczecin.pl/
4. Informacje o świadczonych przez ZEN CLINIC usługach podane w cenniku, który jest dostępny w ZEN CLINIC, jak również na stronie internetowej https://zenszczecin.pl/ w szczególności ich opis i cena nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

§ 3
Siedziba

Siedzibą ZEN CLINIC jest Szczecin.

§ 4
Miejsce wykonywania usług

Miejscem wykonywania usług jest:
1. lokal mieszczący się przy ul. Królowej Jadwigi 47/9, 70-261 Szczecin.

§ 5
Godziny otwarcia

1. Informacje o godzinach otwarcia są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla klientów oraz na stronie internetowej https://zenszczecin.pl/
2. Usługi świadczone są w godzinach otwarcia ZEN CLINIC, w terminie i czasie wcześniej ustalonym, po wcześniejszej rejestracji.
3. Usługi mogą być świadczone także w terminie indywidualnie ustalonym z klientem, poza godzinami i dniami otwarcia, o których mowa w ust.1.
4. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie ZEN CLINIC zastrzega sobie prawo do zmiany godzin i dni otwarcia z ważnych przyczyn.

§ 6
Rejestracja na zajęcia grupowe i indywidualne

1. Uczestnictwo w zajęciach (indywidualnych i grupowych) możliwe jest wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji.
2. Rejestracja klientów odbywa się poprzez konwersację prywatną profilu ZEN CLINIC na portalu INSTAGRAM pod adresem: https://www.instagram.com/zenclinic_szczecin/ oraz
3. Podczas rejestracji klient zostanie poproszony o podanie następujących danych osobowych: imię i nazwisko oraz numer telefonu do kontaktu.
4. Rejestracja na zajęcia grupowe odbywa się poprzez rezerwację miejsca w określonej grupie wskazanej w grafiku zajęć grupowych.
5. Rejestracja na zajęcia indywidualne odbywa się poprzez rezerwację miejsca w określonym dniu i godzinie ustalanym indywidualnie.
6. Klient jest rejestrowany na zajęcia grupowe i indywidualne zgodnie z grafikiem obowiązującym w ZEN CLINIC według kolejności zgłoszeń i po dokonaniu zapłaty z góry za rezerwowane terminy zajęć.

§ 7
Wysokość opłat za usługi

1. Usługi świadczone są przez ZEN CLINIC odpłatnie.
2. ZEN CLINIC pobiera opłaty zgodnie z cennikiem udostępnionym w lokalu siedziby oraz na stronie internetowej https://zenszczecin.pl/
3. Ceny podane w cenniku są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
4. Cena dotyczy jednorazowej usługi, chyba, że w cenniku wskazano inaczej.
5. ZEN CLINIC zastrzega sobie prawo do zmiany cen, wycofania oraz wprowadzania nowych usług. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na ceny usług, które zostały ustalone przed datą wejścia w życie zmiany ceny usług.
6. ZEN CLINIC zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych, które mogą polegać na udzielaniu gratyfikacji w postaci rabatu kwotowego lub procentowego na daną usługę lub produkty lub grupę usług albo produktów. Akcje promocyjne mogą obowiązywać przez czas wskazany przez ZEN CLINIC lub do odwołania.

§ 8
Płatności

5. Klient jest zobowiązany do uiszczenia opłaty usługę z góry w ciągu 2 (dwóch) dni roboczych od daty rezerwacji terminu/terminów wykonania usługi przelewem na rachunek bankowy nr 24 1090 1492 0000 0001 4991 3338.
6. Datą zapłaty jest dzień uznania (wpływu) opłaty za usługę na rachunku bankowych ZEN CLINIC.
7. Brak zapłaty opłaty za usługi we wskazanym terminie w ust.1 terminie i ustalonej kwocie jest równoznaczny z rezygnacją przez klienta z zarezerwowanych terminów wykonania usługi bez prawa do żądania wykonania usługi.

§ 9
Zasady i przeciwwskazania dotyczące uczestnictwa w zajęciach

1. ZEN CLINIC świadczy usługi z zakresu zajęć indywidualnych (dla jednej osoby) oraz zajęć grupowych (dla 4 osób) z zakresu pilatesu, także z użyciem EMS, reformerów oraz z zakresu barre (dalej zajęcia).
2. Usługi wykonywane są przez specjalistów, posiadających doświadczenie zawodowe oraz umiejętności potrzebne do wykonania usługi.
3. Klient przyjmuje do wiadomości, że istotą usług wykonywanych przez ZEN CLINIC w ramach prowadzonej działalności gospodarczej jest staranne działanie zgodnie ze sztuką i wiedzą, niegwarantujące jednak osiągnięcia rezultatu z uwagi na swój charakter.
4. W zajęciach może uczestniczyć tylko klient, co do którego nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych w rodzaju oferowanym przez ZEN CLINIC.
5. Klient ma obowiązek poinformować instruktora przed rozpoczęciem zajęć, w przypadku jakichkolwiek dolegliwości fizycznych, urazów, kontuzji, ciąży lub problemów zdrowotnych.
6. Klient ma obowiązek podawać informacje zgodnie z prawdą i nie zatajać żadnych informacji, o których udzielenie został poproszony.
7. W razie podania informacji niezgodnych z prawdą lub zatajenia informacji, o których udzielenie klient został poproszony, a także niestosowania się do zaleceń ZEN CLINIC ani osoby w niej zatrudnione lub z nią współpracujące nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki usługi lub jego niepożądane następstwa, których można było uniknąć, gdyby klient podał prawdziwe informacje lub informacji nie zataił oraz stosował się do zaleceń.
8. ZEN CLINIC może zalecić, aby przed wykonaniem usługi klient poddał się badaniom lekarskim celem ustalenia ogólnego stanu zdrowia i wykrycia ewentualnych przeciwwskazań do dokonania usługi, uzależniając od tego wykonanie usługi na rzecz klienta. Badania takie winny być wykonane przez klienta we własnym zakresie, na jego koszt i ryzyko.
9. ZEN CLINIC zastrzega sobie prawo odmowy wykonania usługi na rzecz klienta w każdym czasie, w szczególności w sytuacji, w której jego stan zdrowia zgodny z podanymi informacjami powoduje zwiększenie prawdopodobieństwa negatywnych następstw lub zwiększenie ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych.
10. Klient nie może wykonywać ćwiczeń samodzielnie bez nadzoru instruktora.
11. Klient jest zobowiązany do udziału w zajęciach w stroju sportowym umożliwiającym swobodne ruchy, bez obuwia sportowego, tj. na boso lub w skarpetkach.
12. Klient ma obowiązek stawić się punktualnie w ZEN CLINIC na umówiony termin zajęć. W przypadku spóźnienia się klienta na wizytę, ZEN CLINIC zastrzega sobie prawo do skrócenia usługi o czas spóźnienia klienta przy zachowaniu prawa do pobrania pełnej ceny za usługę.

§ 10
Odwoływanie, odrabianie zajęć, kara umowna, potrącenie wierzytelności

1. Klient uczęszczający na zajęcia indywidualne ma prawo odwołać umówiony termin zajęć wyłącznie z szczególnych wypadkach tj. sytuacjach niemożliwych do przewidzenia, niezależnych od klienta, spowodowanych siłą wyższą.
2. ZEN CLINIC ma prawo odwołać umówiony termin zajęć wyłącznie z szczególnych wypadkach tj. sytuacjach niemożliwych do przewidzenia, niezależnych od ZEN CLINIC, spowodowanych siłą wyższą.
3. W razie konieczności odwołania zajęć strona odwołująca ma obowiązek niezwłocznie poinformować drugą stronę za pośrednictwem komunikacji elektronicznej tj. w wiadomości prywatnej na profilu ZEN CLINIC na INSTAGRAMIE lub telefonicznej w tym tekstowej SMS o odwołaniu umówionych zajęć.
4. W wypadkach wskazanych w ust. 1 i 2 klient ma prawo do odbycia niezrealizowanych, opłaconych zajęć w innym ustalonym z ZEN CLINIC terminie, jednak ich odbycie powinno nastąpić nie później niż w ciągu 2 miesięcy kalendarzowego liczonych od ich odwołania. Strony mogą wspólnie ustalić dłuższy termin w szczególnie uzasadnionych wypadkach.
5. W razie stwierdzenia, iż sytuacja, na którą powołał się klient nie spełnia przesłanek szczególnego wypadku, o którym mowa w ust.1 ZEN CLINIC ma prawo do odmowy umożliwienia odbycia niezrealizowanych, opłaconych zajęć w innym terminie. W tym wypadku zastosowanie znajdzie ust.7 poniżej.
6. Nieobecność klienta na zajęciach grupowych nie wstrzymuje zrealizowania zajęć oraz nie uprawnia do żądania ich odrobienia w innym terminie.
7. W każdym przypadku nieobecności klienta na zajęciach, poza przypadkami opisanymi w ust.1 i 2 z zastrzeżeniem ust.5, ZEN CLINIC ma prawo do pobrania zryczałtowanej opłaty administracyjnej (kary umownej) stanowiącej formę naprawienia szkody za niewykonanie umowy przez klienta tj. niestawiennictwo na zarezerwowany termin zajęć i związaną z tym powstałą szkodą ZEN CLINIC polegająca na utraconych korzyściach, zyskach (lucrum cessans) rozumianych jako utratę możliwości wykonania usługi przeprowadzenia zajęć w zamian za wynagrodzenie, łącznie ze szkodą rzeczywistą (damnum emergens) rozumianą jako koszty jakie ZEN CLINIC zmuszona była ponieść w związku z organizacją, przygotowaniem i byciu w gotowości do wykonania usługi przeprowadzenia zajęć takich jak: koszty zużytych materiałów jednorazowych, koszty mediów (prądu, wody, energii), wynagrodzenie pracowników i współpracowników zaangażowanych w organizację i realizacje usługi zajęć.
8. Kwota opłaty administracyjnej (kary umownej), opisanej w ust. 7 wynosi równowartość opłaty za zajęcia, na których klient był nieobecny (nie pojawił się i nie zaszły okoliczności opisane w ust.1) określonej zgodnie z cennikiem usług obowiązującym w dniu, w którym zajęcia miałby się odbyć.
9. Termin płatności kary umownej to dzień następujący po dniu, w którym zajęcia miałby się odbyć, gdyby klient był na nich obecny.
10. Kwota opłaty administracyjnej (kary umownej), o której mowa w ust. 7 może zostać potrącona z kwotą opłaty za usługę (zajęcia) uiszczoną z góry przez klienta.
11. Klient wyraża zgodę na dokonanie potrącenia wzajemnych wierzytelności stron tj. ZEN CLINIC z tytułu kary umownej, o której mowa w ust.7-10 z wierzytelnością klienta wynikającą z opłaty za usługę przeprowadzenia zajęć, po upływie terminu płatności o którym mowa w ust.9.
§ 11
Reklamacje

1. Klient, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania usług świadczonych przez ZEN CLINIC ma prawo do złożenia reklamacji.
2. Reklamacje składa się w formie pisemnej na adres mailowy albo korespondencyjny ZEN CLINIC wskazany w par.2 ust.2.
3. Reklamację należy złożyć niezwłocznie, nie później niż 7 dni od wykonania usługi
4. Składając reklamację klient jest obowiązany opisać stan faktyczny oraz wskazać z jakich przyczyn uważa reklamację za zasadną oraz żądania związane z reklamacją. Reklamacja powinna zawierać także dane umożliwiające identyfikację klienta oraz adres e-mail, na który należy skierować odpowiedź na reklamację, w razie jego braku adres korespondencyjny.
5. Odpowiedź na reklamację jest udzielana w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
6. ZEN CLINIC może zażądać dodatkowych informacji lub dokumentacji w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji, w celu przygotowania odpowiedzi na reklamację.
§ 12
Wiek klienta

1. Z usług świadczonych przez ZEN CLINIC może korzystać:
a. osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych po wyrażeniu przez nią zgody przed rozpoczęciem usługi;
b. osoba małoletnia powyżej 16 roku życia po wyrażeniu przez nią zgody przed rozpoczęciem usługi oraz za uprzednią zgodą przedstawiciela ustawowego, opiekuna prawnego wyrażoną przez rozpoczęciem usługi;

§ 13
Zakazy

1. Na terenie ZEN CLINIC zakazuje się prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody ZEN CLINIC.
2. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie ZEN CLINIC.
3. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren ZEN CLINIC.
4. Na terenie ZEN CLINIC obowiązuje zakaz poruszania się w obuwiu we wszystkich pomieszczeniach.

§ 14
Odpowiedzialność

1. Klienci odpowiadają w pełnej wysokości za wszelkie szkody wyrządzone ZEN CLINIC. Za szkody spowodowane przez osoby małoletnie odpowiedzialni są ich ustawowi przedstawiciele lub opiekunowie prawni.
2. ZEN CLINIC nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty klienta pozostawione w miejscu do tego nieprzeznaczonym, z tym że rzeczy szczególnie wartościowe klient ma obowiązek zdeponować w rejestracji.
3. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie niezastosowanie się klienta do postanowień regulaminu skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności po stronie ZEN CLINIC.
4. ZEN CLINIC udostępnia wyodrębnione pomieszczenia lokalu siedziby ZEN CLINIC osobom świadczącym usługi kosmetologiczne, kosmetyczne oraz masażu i nie świadczy ich w ramach swojej działalności, a co za tym idzie nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez wyżej wskazane osoby. Wszelkie roszczenia należy kierować do wyżej wskazanych usługodawców.

§15
Ochrona danych osobowych

Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym informacja o prawach klienta związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdują się w dokumencie oznaczonym jako Klauzula Informacyjna RODO dostępnym w ZEN CLINIC.

 

§ 16
Bony upominkowe (vouchery)

1. ZEN CLINIC oferuje sprzedaż bonów upominkowych (voucherów), które mogą zostać wykorzystane jako forma płatności za usługę świadczoną przez ZEN CLINIC.
2. Wydawcą bonów upominkowych (voucherów) jest ZEN CLINIC.
3. Bony upominkowe (vouchery) mogą zostać wystawione na:
b) okaziciela
c) konkretną osobę (imienny),
d) określoną usługę z oferty ZEN CLINIC,
a) określoną kwotę.
4.Płatność za bon upominkowy (voucher) może być dokonana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na rachunek bankowy ZEN CLINIC.
5. Bon upominkowy (voucher) upoważnia do skorzystania z usług ZEN CLINIC zgodnie z obowiązującym cennikiem i wartością bonu upominkowego (vouchera).
6. Bon upominkowy (voucher) posiada:
a) Numer porządkowy,
b) Kwotę wartości lub nazwę usługi,
c) Imię i nazwisko lub informację „ na okaziciela”,
d) Termin lub datę w jakiej bon upominkowy (voucher) powinien zostać zrealizowany w ZEN CLINIC,
7. Bon upominkowy (voucher) można wykorzystać podczas jednej lub kilku wizyt o ile nie przekroczy wartości usługi lub jej ilości wskazanej na bonie.
8. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) kwotowego, cena usługi opłacanej bonem podarunkowym (voucherem) określana jest według aktualnie obowiązującego cennika usług tj. według ceny usług obowiązującej w ZEN CLINIC w momencie realizacji (wykorzystania) bonu upominkowego (vouchera).
9. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) na konkretną usługę lub usługi, jeżeli od nabycia bonu upominkowego (vouchera) do jego realizacji cena usługi lub serii usług uległa zmianie lub jest objęta promocją, ZEN CLINIC nie dokonuje zwrotów ani nie żąda dopłaty do aktualnej ceny.
10. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) na określoną kwotę, osoba zamierzająca zrealizować bon upominkowy (voucher) może dokonać dopłaty do bonu jeżeli wybrana przez nią usługa ma wyższą cenę niż wskazaną na bonie.
11. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) na określoną usługę, osoba zamierzająca zrealizować bon upominkowy (voucher) może dokonać zmiany usługi wskazanej na bonie na inną usługę w tej samej cenie albo dokonać dopłaty do bonu jeżeli wybrana przez nią usługa ma wyższą cenę niż wskazaną na bonie.
12. Osoba zamierzająca zrealizować bon upominkowy (voucher) zobowiązana jest do wcześniejszej rezerwacji terminu usługi zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
13. W przypadku zapłaty za usługę za pomocą bonów upominkowych (voucherów) osoba zamierzająca zrealizować bon upominkowy (voucher) jest obowiązana wydać jego oryginał, za pomocą którego dokonuje płatności przed wykonaniem usługi.
14. W przypadku utraty lub zniszczenia bonu podarunkowego (vouchera), ZEN CLINIC nie wydaje jego duplikatu.

§17
Sprzedaż Towarów

1. ZEN CLINIC prowadzi w lokalach siedziby sprzedaż towarów fizycznych.
2. Do umów sprzedaży towarów, które są zawierane przez konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność towaru z umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta.
3. Rękojmia za wady towarów, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku umów sprzedaży towarów, które są zawierane przez przedsiębiorcę.
4. Klient może składać reklamację dotyczącą towaru na zasadach określonych w par.11.

§ 18
Zagadnienia dodatkowe

1. Regulamin wraz z załącznikami wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające ZEN CLINIC i obowiązuje wszystkich klientów tj. osoby korzystające z usług ZEN CLINIC.
2. Z treścią regulaminu zostają także zapoznani wszyscy pracownicy, świadczeniobiorcy, zleceniobiorcy lub współpracownicy ZEN CLINIC.
3. Zmiany regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników współpracowników, świadczeniobiorców, zleceniobiorców i klientów.

Regulamin wchodzi w życie:

dnia 02.10.2025r.